Köpvillkor & Integritetspolicy


Allmänt

Trendy Wednesday (trendywednesday.se), nedan kallad Trendy Wednesday.

Priserna är inkl. moms med 25%. Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande för att handla hos oss.Genom att kunden skickar sin beställning samtycker denna till att namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. Vi förmedlar aldrig dina personuppgifter vidare.

Priser

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inkl. moms (f.n. 25%). Fraktkostnad tillkommer, se ytterligare information nedan. Trendy Wednesday reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, som kan uppstå i butiken.

Betalningsalternativ

Paysondirekt

Trendy Wednesday erbjuder dig ett säkert betalningssätt för betalkort genom Payson.Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.

Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave somär en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Paysonfaktura

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

PayPal
Betala via PayPal; du kan betala med ditt kort utan ett PayPal-konto. PayPal är en globalt ledande betalningstjänst och ett tryggare och snabbare sätt att betala och ta betalt på nätet. Med PayPal kan man betala och överföra pengar utan att behöva avslöja sina betalningsuppgifter, och flexibelt välja att betala med antingen kontosaldot på PayPal eller med det kreditkort man valt att koppla till PayPal-kontot. Med PayPal-betalningar kan man också få PayPals köparskydd och säljarskydd (enligt gällande regler och villkor). Med över 169 miljoner aktiva PayPal-konton på 203 marknader och 25 valutor över hela världen bidrar PayPal till att göra global handel möjlig.

Swish
Swish är en mobil betaltjänst som används mellan privatpersoner och från privatpersoner till anslutna företag, föreningar och organisationer. Privatpersoner som ansluter sig till Swish kopplar sitt mobilnummer till sitt bankkonto. De kan då skicka och ta emot pengar genom Swish,
samt betala till anslutna företag, föreningar och organisationer. Anslutna företag, föreningar och organisationer får ett unikt Swish-nummer som privatpersoner kan swisha till, och kan därmed erbjuda ett betalsätt där de får in betalningen direkt på sitt bankkonto.

Information om ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Information om pantsättning

Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB.

Leveranstid

Målsättningen för Trendy Wednesday är alltid att skicka varorna samma dag som beställningen inkommer (gäller vardagar). Normal leveranstid är därför 1-3 arbetsdagar efter mottagen beställning.Vi ser till att du hinner få julklapparna i tid! Därför levererar vi inom Storstockholm t.o.m onsdag den 23 december kl 18.00 till en kostnad av 100 kr.
Du väljer ” julexpress inom Storstockholm” i kassan. Du kan lägga din order fram till kl. 16.30 onsdag 23 december
för att få leverans samma dag. Denna tjänst gäller alla produkter utom våra mobilskal, MacBook- och  iPad-fodral. God jul önskar vi dig!

Avbeställning

Om kunden önskar att avbeställa en lagd beställning ska detta ske så snart som möjligt genom att kunden kontaktar Trendy Wednesday på ehandel@trendywednesday.se. Om kundens beställning redan har hunnit bli expedierad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och kunden är därmed skyldig att motta sin beställning. Om kunden därefter ångrar sitt köp gäller nedanstående villkor för Ångerrätt. Avbeställningen gäller från det att kunden har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Trendy Wednesday.

Leveranssätt – Posten Varubrev 1:klass och Rekommenderat brev. 

Trendy Wednesday skickar varorna som Varubrev 1:klass inom Sverige, samt övriga världen som Rekommenderat brev.Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget, f.n. Posten. Posten REK. levereras direkt hem i din postlåda. I det fall försändelsen, Posten REK. skulle vara för stort för din postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp till 2 kg. **Eftersom inte Norge är med i EU måste du som norsk konsument betala norsk moms och tullavgifter som tillkommer.

Frakt

Trendy Wednesday tillämpar fri frakt. Trendy Wednesday använder sig f.n. av Postnord för frakter.

Postnord

Ångerrätt/Öppet köp och Bytesrätt
Hos Trendy Wednesday har du alltid 14 dagars öppet köp och 30 dagars bytesrätt.

Du kan alltså returnera varan inom 14 dagar från det att du tagit emot varan och få tillbaka beloppet du betalt. Upp till 30 dagar efter köp har du bytesrätt mot annan vara eller tillgodokvitto.

Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Varan skall skickas i retur i originalförpackningen eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. Kunden står för fraktkostnaderna i samband med denna typ av returer. Läs mer om Svensk lagstiftning kring köp via internet med tex. ångerrätt läs mer här.

Returhantering

Vid retur måste du kontakta vår kundservice ehandel@trendywednesday.se  för att få ett returnummer och en returavi. Retur av vara skall alltid styrkas med inköpskvitto. Ev. bankkvitto (kortslip) gäller ej. Det är ditt ansvar att varan kommer till oss i oskadat skick vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än hur varan levererades. Se därför till att varan emballeras väl, gärna i originalförpackningen eller motsvarande.

Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Trendy Wednesday för alla kostnader inklusive frakt. Vid Ångerrätt eller Öppet köp står Du för returfrakten.

Returen är inte godkänd förrän Trendy Wednesday kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Vara som kommer i retur utan giltigt returnummer returneras till kunden och frakt debiteras.

Garanti och Reklamation

Hos Trendy Wednesday har du naturligtvis garanti på alla varor du köpta av oss. Garantin gäller i 1 år från det datum då varan levererats. Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. För övrigt gäller svensk konsumentlag, se www.konsumentverket.se

Du skall aldrig betala frakt eller returkostnad om felet orsakats av oss. Innan reklamationen rådgör du alltid med vår kundtjänst, som du når på ehandel@trendywednesday.se  så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet, se vidare information nedan angående Returhantering. Felet skall anmälas inom skälig tid efter det att varan mottagits.

Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell hanteringskostnad. Vi på Trendy Wednesday kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått kunden.

Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt. Det är dock en förutsättning att fel inte har uppstått som följd av felaktigt bruk av varan. Är det fel på varan har Trendy Wednesday rätt att inom 6 månader åtgärda felet. Om så inte sker har kunden rätt till omleverans. Detta betyder att man kan kräva att få en ny vara som ersättning för den varan som varit defekt. Vid korrekt reklamation ersätts du som kund för eventuella fraktkostnader. Reklamation skall vara oss tillhanda inom skälig tid.

Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.

Trendy Wednesday förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer. För mer information se www.arn.se

Felleverans

Om kunden har fått fel vara levererad ska kontakt tas med Trendy Wednesday på ehandel@trendywednesday.se så hjälper vi till med att returnera varan.

Skadat paket

Om kunden upptäcker skador på paketet skall kunden omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Om kunden inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall kunden kontakta dem och göra en skadeanmälan (senast 7 dagar från mottagandet).

I övriga frågor kontaktas Trendy Wednesday kundservice via ehandel@trendywednesday.se.

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Trendy Wednesday befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Övrigt

Vi ev. slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har Trendy Wednesday rätt att häva köpet och återbetala ev. inbetalningar gjorda av kund. En dialog förs med kunden om hur detta på bästa sätt ska lösas då kunden har möjligheten att välja en annan vara istället för att få sin betalning tillbaka.

INTEGRITETSPOLICY

Inledning
Trendy Wednesday värnar om din personliga integritet när du använder dig av våra tjänster. Därför har vi noga utarbetat en policy som förklarar hur vi behandlar och skyddar dina personuppgifter. Denna policy kan när som helst ändras, så var noga med att alltid kontrollera vad som gäller. Den senaste versionen av denna Integritetspolicy finns alltid tillgänglig på trendywednesday.com.

Vem är ansvarig för dina personuppgifter?
Det svenska bolaget Trendy Wednesday är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter och är därför ansvarig för att dina uppgifter hanteras på ett korrekt sätt i enlighet med tillämplig lagstiftning. Även andra bolag inom Trendy Wednesday-koncernen kan dock komma att behandla dina personuppgifter i enlighet med denna Integritetspolicy.

Var lagras mina uppgifter?
De personuppgifter som samlas in från dig kommer att hållas inom Europa och EES. Vi lämnar inte ut personuppgifter till någon tredje part, förutom i situationer då detta är ett krav som följer av en lagstadgad skyldighet. Trendy Wednesday kan även i övrigt överföra dina personuppgifter till en tredje part i de situationer som anges nedan i denna Integritetspolicy.

Vilka personuppgifter samlas in?
Vi samlar in och lagrar sådan information om dig som du själv lämnar till oss, såsom namn, adress, kön, födelsedatum (i Sverige personnummer), intressen och mobilnummer samt information om hur du vill bli kontaktad av oss (via e-post och/eller SMS). Vi samlar även in uppgifter om dina köp såsom information om köpta varor, pris, datum och butik för köpet och eventuella returer. Om du deltar i ett evenemang eller kontaktar oss samlar vi också in dina personuppgifter rörande detta.

I Sverige hämtar och uppdaterar vi, automatiskt, dina adressuppgifter via folkbokföringen. I övriga länder är det ditt eget ansvar att uppdatera dina adressuppgifter.

Hur använder vi dina personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för följande ändamål:

  • – För att kunna fastställa din identitet
  • – Behandla dina beställningar och returer
  • – Kontakta dig med leveransbesked eller om ett problem uppstår vid leverans av dina produkter
  • – Skicka SMS när din beställning går att hämta
  • – Besvara dina frågor via e-post eller via kundtjänst
  • – Analys och segmentering för riktade kampanjer
  • – Utskick av generell information och riktade budskap
  • – Informera om event/evenemang
  • – Bjuda in till event/evenemang
  • – Kontroll av ålder vid e-handel eller vid medlemskap för framtida lanseringar av portal
  • – Skicka enkäter som ger dig möjlighet att påverka våra erbjudanden och tjänster
  • – Testa och förbättra våra system, tillhandahålla tjänster
  • – Förhindra bedrägeri eller missbruk av våra tjänster
  • – För att du ska kunna delta i våra tävlingar

Lagringstid
Vi kommer inte att lagra dina personuppgifter under längre tid än vad som är nödvändigt för att uppfylla de ändamål som anges ovan eller så länge vi är skyldiga att lagra dina personuppgifter enligt lag. Därefter kommer dina uppgifter att raderas.

Vilka rättigheter har du?
Du har, när som helst, kostnadsfritt en gång om året, rätt att begära information om vilka personuppgifter som finns lagrade hos oss, ändamålen med behandlingen av dessa personuppgifter och information om varifrån dessa personuppgifter har inhämtats. Begäran om att få ta del av sådan information skall vara skriftlig och skickas till vår kundtjänst på den adress som anges nedan.

Om du anser att de personuppgifter som Trendy Wednesday har behandlat är felaktiga eller har behandlats i strid med tillämplig lagstiftning har du även rätt att begära att dessa personuppgifter rättas, blockeras eller tas bort. Detta gör du antingen via trendywednesday.com eller genom att kontakta vår kundtjänst. Trendy Wednesday är i vissa fall skyldigt att enligt lag, och kan även i andra fall när Trendy Wednesday har sådan rätt enligt lag, behandla dina personuppgifter trots att du har begärt att dessa ska tas bort.

Du kan när som helst återkalla eller ändra de samtycken du lämnat eller avböja vidare reklam via trendywednesday.com eller kundtjänst-mail.

Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Dina personuppgifter kommer inte att överföras eller säljas till tredje part i reklamsyfte. Dina personuppgifter kan dock lämnas ut till tredje part om detta krävs för att tillhandahålla tjänster till dig, t ex till leverantörer för att hantera transporten av beställda produkter och för analys av dina personuppgifter för distribution av erbjudanden. I de länder där det är möjligt kan dina personuppgifter även lämnas ut till tredje part i syfte att uppdatera namn och adress via folkbokföring eller andra publika register.

Hur skyddar vi din personliga information?
Trendy Wednesday  vidtar de tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder som krävs enligt lag för att se till att dina personuppgifter inte manipuleras, går förlorade eller förstörs eller att obehöriga personer kommer åt dem. Våra säkerhetsrutiner förändras ständigt i takt med den tekniska utvecklingen.

Samtliga transaktioner som görs genom hemsidan där dina personuppgifter används krypteras med hjälp av SSL (Secure Socket Layer).

Kontakta kundtjänst

E-post: ehandel@trendywednesday.se

”Retur/ Reklamation”

TC Development / Trendy Wednesday
Pär Lagerkvists gata 24
112 15 Stockholm
E-post:info@trendywednesday.se
Tel: +4673 53 76 898